Bulgariens övergivna barn

En dokumentär som går nu på 4an. Personalen bryr sig inte alls om barnen. En pojke som var sängbunden får bara kontakt med folk när de ska byta kläder, lakan, blöja, bada, sen ligger han bara i sin säng. De var tvungna att amputera bort hans tumme för den hade drabbats av kallbrand för han ligger och suger på den hela dagarna! Personalen ansåg honom som frisk för han inte hade feber! Vad är det för jävla skitsnack!
Bulgarien är ett EU-land och barnen borde ha samma rättigheter som oss i Sverige! Från och med nu ska jag försöka att aldrig mer klaga på mitt liv! Kan inte ens jämföra mitt med deras! Det skulle vara som att jag levde som Kungarnas kungarnas kung! Det är helt sjukt..
Bilderna är tagna från dokumentären
De får sitta på pottan flera timmar i sträck!
När de har "ledigt" sitter (de som kan sitta) i ett rum och bara gungar fram och tillbaka!! Ingen kan prata för det anses inte som att de kan lära sig det! Men klart att dom inte kan de när INGEN pratar med dom.
Om du inte märkt det så är jag så irriterad nu så jag vet inte vad jag skulle kunna göra!

Kommentarer
Postat av: Josef

Oj, va undernärde barnen måste vara.. Kolla bara på han som sitter där på pottan i första bilden.



Hans ben samt hans rumpa.



Nej fy tusan!

2010-11-13 @ 22:21:57
Postat av: Johanna

Ja det är bara förnamnet, vissa kunde inte ens gå och när personalen bar på dem såg de ut som att bära på en pinne på 1kg!

2010-11-13 @ 23:06:01
URL: http://joveel.blogg.se/



Vad heter du?
Kom ihåg till nästa gång? Kryssa i rutan :)

Din mail så jag kan svara sig om du inte har egen URL

Din egna hemsida/blogg:

Vad ville du?

Trackback
RSS 2.0